Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 233.
Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 225 tot en met 244.
Besluit van de gemeenteraad van Tielt van 1 september 2011 tot de oprichting van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt.
Besluit van de gemeenteraad van Tielt van 1 september 2011 tot goedkeuring van de statuten van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt.
Besluit van de gemeenteraad van Tielt van 16 december 2013 tot wijziging van de statuten van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt.
Besluit van de gemeenteraad van Tielt van 5 december 2019 tot wijziging van de statuten van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt.
Besluit van de raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt van 27.01.2025 betreffende het voorstel tot wijziging van de statuten van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt.
In de gemeenteraad van 1 september 2011 werd door de gemeenteraad van de stad Tielt het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt opgericht met als doel het beheer, de exploitatie, de rendabilisering en de valorisering van het patrimonium behorend tot het openbaar en privaat domein waarvan het eigenaar is of waarop, ongeacht de rechtstechniek, door de stad een beheers- en gebruikrecht wordt toegekend, evenals de exploitatie van infrastructuren voor toeristische en sportieve activiteiten of voor ontspanningsdoeleinden. In dezelfde zitting werden eveneens de statuten van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt goedgekeurd.
De statuten werden in zitting van de gemeenteraad van 16 december 2013 en in zitting van de gemeenteraad van 5 december 2019 gewijzigd.
De raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt stelt voor om de statuten van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt opnieuw te wijzigen, in het bijzonder wat betreft de samenstelling van het directiecomité waarbij het aantal leden op 10 zou worden gebracht.
In toepassing van artikel 233 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 worden de wijzigingen van de statuten van het autonoom gemeentebedrijf aangebracht bij beslissing van de gemeenteraad, op voorstel of advies van de raad van bestuur van het autonoom gemeentebedrijf.
Artikel 1
De statuten van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt, op voorstel van de raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt van 27 januari 2025 te wijzigen.
Artikel 2
De gecoördineerde statuten van het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt worden als volgt vastgesteld:
HOOFDSTUK 1 – ALGEMENE BEPALINGEN
ARTIKEL 1 : RECHTSVORM EN NAAM
Het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt is een autonoom gemeentebedrijf met rechtspersoonlijkheid opgericht bij besluit van de gemeenteraad van de stad Tielt (hierna de Stad) van 1 september 2011.
Het wordt hieronder “het AGB” genoemd.
ARTIKEL 2 : WETTELIJK KADER
Het AGB is onderworpen aan de de bepalingen van deel 2, titel 3, hoofdstuk 2 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, aan de andere toepasselijke wetten, decreten en besluiten, en aan deze statuten voor zover zij niet van voornoemde regelen afwijken.
Voor alle aangelegenheden die niet uitdrukkelijk in deze statuten zijn bepaald, is de regelgeving uit het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en alle latere wijzigingen of uitvoeringsbesluiten ervan, van kracht.
ARTIKEL 3 : STATUTENNEERLEGGING EN STATUTENWIJZIGINGEN
§ 1. Deze statuten worden ter inzage neergelegd op het secretariaat van de Stad en van het AGB en worden gepubliceerd via de webtoepassing van het stadsbestuur.
§ 2. Op voorstel of na advies van de raad van bestuur kan de gemeenteraad de statuten van het AGB wijzigen.
De goedgekeurde gemeenteraadsbeslissing tot statutenwijziging en de gecoördineerde statuten worden, samen met het verslag of advies van de raad van bestuur, ter inzage neergelegd op het secretariaat van de Stad en van het AGB, alsook integraal gepubliceerd op de webtoepassing van het stadsbestuur.
ARTIKEL 4 : ZETEL
De maatschappelijke zetel van het AGB is gevestigd in het stedelijk administratief centrum, Markt 13 te 8700 Tielt.
Het AGB kan, mits statutenwijziging en bij beslissing van de raad van bestuur, de maatschappelijke zetel verplaatsen binnen het grondgebied van de stad.
Het staat de raad van bestuur vrij om een aanvullende locatie te kiezen van waaruit het AGB zijn activiteiten kan uitoefenen.
ARTIKEL 5 : DOEL
Het AGB wordt belast met welbepaalde beleidsuitvoerende taken van gemeentelijk belang, die zij uitvoert in het kader van en binnen de grenzen die worden bepaald in de beheersovereenkomst, waarvan sprake in artikel 8 van deze statuten.
Het AGB heeft tot doel het beheer, de exploitatie, de rendabilisering en de valorisering van het patrimonium behorend tot het openbaar en privaat domein waarvan het eigenaar is of waarop, ongeacht de rechtstechniek, door de Stad een beheers- en gebruiksrecht wordt toegekend, evenals de exploitatie van infrastructuren bestemd voor culturele, toeristische, sportieve activiteiten of voor ontspanningsdoeleinden.
ARTIKEL 6 : RECHTSPERSOONLIJKHEID EN DUUR
§ 1. Het AGB verwerft rechtspersoonlijkheid vanaf de datum van de oprichtingsbeslissing onder voorbehoud van de goedkeuring of de afwezigheid van reactie binnen de decretaal bepaalde termijn door de toezichthoudende overheid.
§ 2. Het AGB wordt opgericht voor onbepaalde duur.
HOOFDSTUK 2 – BEVOEGDHEDEN, BEHEERSOVEREENKOMST, OVERDRACHT VAN RECHTEN EN PLICHTEN
ARTIKEL 7 : BEVOEGDHEDEN
§ 1. Bevoegdheden met betrekking tot goederen
Het AGB mag, binnen de grenzen van haar doel, vrij beslissen over de verwerving, de aanwending en de vervreemding van zijn lichamelijke en onlichamelijke goederen, de vestiging of de opheffing van de zakelijke rechten op die goederen, alsook over de uitvoering van dergelijke beslissingen en over hun financiering.
Het AGB mag gebruik maken van alle rechtstechnieken, waaronder de vestiging en de opheffing van zakelijke en persoonlijke rechten, de verlenging en beëindiging van concessies, en het uitgeven en verhandelen van vastgoedcertificaten en andere effecten.
Het AGB is bevoegd voor de affectaties en de desaffectaties van alle goederen waarvan zij zelf eigenaar is. Het AGB kan geen affectaties of desaffectaties doen van goederen waarvan het slechts beheerder is.
Binnen de grenzen van zijn doel kan het AGB met betrekking tot de eigen goederen en de goederen van de Stad optreden als bemiddelaar met het oog op de verkoop, aankoop, ruil, verhuring of afstand van onroerende goederen, en roerende rechten of handelsfondsen, instaan voor het beheer van onroerende rechten, en het syndicaatschap van onroerende goederen in mede-eigendom uitoefenen. Het AGB, de leden van zijn organen, zijn personeel en zijn andere vertegenwoordigers zijn daarbij niet onderworpen aan de regelgeving tot bescherming van de beroepstitel en de uitoefening van het beroep van vastgoedmakelaar.
Het AGB kan, door de gemeenteraad gemachtigd worden om in eigen naam en voor eigen rekening over te gaan tot de onteigeningen die noodzakelijk zijn voor de verwezenlijking van het doel.
Het AGB kan, op voorwaarde van bijzondere en omstandige motivering, zakelijke rechten vestigen op de onroerende goederen die behoren tot het openbaar domein, voor zover de gevestigde zakelijke rechten niet kennelijk onverenigbaar zijn met de bestemming van deze goederen.
§ 2. Bevoegdheden op het vlak van samenwerking en externe aspecten
Het AGB is verantwoordelijk voor de externe aspecten van zijn activiteiten in de ruimste zin van het woord.
Binnen de grenzen van het in artikel 5 omschreven doel onderhoudt het AGB contacten, pleegt het overleg, voert het onderhandelingen, regelt het de samenwerking, maakt het afspraken, en sluit het overeenkomsten met andere natuurlijke personen en met publiek- zowel als privaatrechtelijke rechtspersonen.
Het AGB onderhandelt met alle bevoegde instanties zowel op internationaal, Europees, federaal, gemeenschaps-, gewestelijk, provinciaal als op lokaal niveau over investeringen, financiële tussenkomsten en alle andere aanverwante aangelegenheden die zijn doelstelling raken. Het AGB kan met deze instanties over voormelde materies overeenkomsten afsluiten voor zover deze niet in strijd zijn met zijn doel en met de beheersovereenkomst.
Het AGB kan binnen de grenzen van haar doel eveneens samenwerkingsovereenkomsten sluiten met natuurlijke en met publiekrechtelijke en privaatrechtelijke rechtspersonen.
§ 3. Bevoegdheden op het vlak van participaties
Het AGB kan rechtspersonen (hierna filiaal) oprichten, erin deelnemen of zich erin laten vertegenwoordigen, voor zover dat past in de opdrachten van het AGB vermeld in artikel 5 en voor zover hiermee geen speculatieve oogmerken worden nagestreefd.
De oprichting, deelname of vertegenwoordiging gebeurt in overeenstemming met het gelijkheidsbeginsel, de regelgeving inzake mededinging en staatsteun en de voorwaarden, bepaald in de beheersovereenkomst zoals bedoeld in artikel 8. De beslissing tot oprichting, deelname of vertegenwoordiging toont aan dat aan de voormelde voorwaarden is voldaan.
Ongeacht de grootte van de inbreng van de verschillende partijen in het maatschappelijk kapitaal van het filiaal, is de deelname onderworpen aan de voorwaarde dat aan het AGB minstens een mandaat van bestuurder wordt toegekend.
Onder voorbehoud van de toepassing van andere wettelijke en decretale bepalingen, mag het AGB zijn taken van gemeentelijk belang, noch geheel noch gedeeltelijk overdragen aan andere rechtspersonen.
Het AGB kan voor lokale PPS - projecten in de zin van het Vlaamse Decreet betreffende publiek-private samenwerking van 18 juli 2003, op voorwaarde van bijzondere en omstandige motivering, zakelijke rechten vestigen op de onroerende goederen die behoren tot het openbaar domein, voor zover de gevestigde zakelijke rechten niet kennelijk onverenigbaar zijn met de bestemming van deze goederen.
ARTIKEL 8 : BEHEERSOVEREENKOMST
§ 1. Tussen de Stad en het AGB wordt na onderhandeling een beheersovereenkomst gesloten. Bij het onderhandelen over de beheersovereenkomst wordt de Stad vertegenwoordigd door het college van burgemeester en schepenen en het AGB door de raad van bestuur.
De beheersovereenkomst, evenals elke verlenging, wijziging, schorsing of ontbinding ervan, wordt ter inzage neergelegd op het secretariaat van de oprichtende Stad en van het AGB en wordt integraal gepubliceerd op de webtoepassing van het stadsbestuur.
De gemeente en het AGB nemen de nodige initiatieven voor de openbaarheid van de beheersovereenkomst, inclusief alle wijzigingen eraan.
De beheersovereenkomst regelt minstens de volgende aangelegenheden:
1° de concretisering van de wijze waarop het AGB zijn taken moet vervullen en van de doelstellingen ervan;
2° de toekenning van middelen voor de eigen werking en de uitvoering van de doelstellingen van het AGB;
3° binnen de perken en overeenkomstig de toekenningsvoorwaarden bepaald door de Vlaamse Regering, het presentiegeld en de andere vergoedingen die in het kader van de bestuurlijke werking van het AGB worden toegekend;
4° de voorwaarden waaronder eigen inkomsten of andere financieringen mogen worden verworven en aangewend;
5° de wijze waarop de tarieven voor de geleverde prestaties door de raad van bestuur vastgesteld en berekend worden;
6° de gedragsregels inzake dienstverlening door het AGB;
7° de voorwaarden waaronder het AGB andere personen kan oprichten, erin kan deelnemen of zich erin kan laten vertegenwoordigen;
8° de informatieverstrekking door het AGB aan de Stad;
9° de wijze waarop het AGB zijn organisatiebeheersing regelt;
10° de maatregelen bij niet-naleving door een partij van haar verbintenissen uit hoofde van de beheersovereenkomst en de bepalingen inzake beslechting van geschillen die rijzen bij de uitvoering van de beheersovereenkomst;
11° de omstandigheden waarin en de wijze waarop de beheersovereenkomst kan worden verlengd, gewijzigd, geschorst en ontbonden.
Onder voorbehoud van de mogelijkheid tot verlenging, wijziging, schorsing en ontbinding van de beheersovereenkomst, wordt die gesloten voor een periode die eindigt uiterlijk zes maanden na de volledige vernieuwing van de gemeenteraad.
§ 2. De beheersovereenkomst en de uitvoering ervan worden jaarlijks geëvalueerd door de gemeenteraad. Hiertoe zal door de raad van bestuur een verslag omtrent de beheersovereenkomst worden opgemaakt.
Het AGB legt eveneens in de loop van het eerste jaar na de volledige vernieuwing van de gemeenteraden een evaluatieverslag voor aan de gemeenteraad over de uitvoering van de beheersovereenkomst, sinds de inwerkingtreding ervan. Dat verslag omvat ook een evaluatie van de verzelfstandiging, waarover de gemeenteraad zich binnen drie maanden uitspreekt.
Als bij het verstrijken van de beheersovereenkomst geen nieuwe beheersovereenkomst in werking is getreden, wordt de bestaande overeenkomst van rechtswege verlengd.
Als geen nieuwe beheersovereenkomst in werking is getreden binnen één jaar na de in het derde lid bedoelde verlenging, of als een beheersovereenkomst werd ontbonden of geschorst, kan de gemeenteraad na overleg met het AGB voorlopige regels vaststellen inzake de in de beheersovereenkomst bedoelde aangelegenheden. Die voorlopige regels zullen als beheersovereenkomst gelden tot op het ogenblik dat een nieuwe beheersovereenkomst in werking treedt.
De gemeenteraad kan aan het AGB middelen, infrastructuur of, mits naleving van de terzake geldende rechtspositieregeling en onverminderd de bepalingen van artikel 22 van de statuten, personeel ter beschikking stellen of overdragen.
Tussen de Stad en het AGB kunnen eveneens één of meer concessie-, beleids-, samenwerkings- of andere overeenkomsten of convenanten gesloten worden met betrekking tot het onderling afstemmen van het beleid van de Stad en dat van het AGB in de relevante beleidsdomeinen en de ermee verbonden activiteiten. Omtrent het beheer van onroerende goederen kunnen het AGB en de Stad één of meer lastgevingsovereenkomsten sluiten.
ARTIKEL 9 : OVERDRACHT VAN RECHTEN EN PLICHTEN EN RECHTSOPVOLGING
De Stad kan aan het AGB bij of na de oprichting rechten en plichten overdragen, waaronder het eigendomsrecht of de exploitatierechten op roerende en onroerende goederen.
Deze overdracht zal van rechtswege geschieden voor de overeenkomsten, eigendommen, en andere rechten en plichten die de gemeenteraad aanduidt. Deze rechtsopvolging van rechtswege berust op de wettelijke en reglementaire bepalingen vermeld in artikel 2 van deze statuten en volgt uit de overdracht van de betrokken activiteiten door de Stad aan het AGB. Van deze rechtsopvolging van rechtswege wordt door de Stad evenwel bij aangetekende brief kennis gegeven aan het AGB en mogelijke andere belanghebbende partijen. De overdracht en de rechtsopvolging zijn evenwel voltrokken door het enkele gemeenteraadsbesluit. Het AGB en de Stad kunnen de door de gemeenteraad besliste overdracht van de eigendom van onroerende goederen zo nodig met bijkomende middelen tegenstelbaar maken aan derden.
Voor hangende rechtszaken met betrekking tot de overgedragen activiteiten of goederen zal het AGB als rechtsopvolger optreden van de Stad, conform de bepalingen van het Gerechtelijk Wetboek.
De overdracht van andere overeenkomsten, rechten en plichten door de Stad aan het AGB geschiedt op basis van de desbetreffende overeenkomsten of het gemeen recht ter zake.
Bij of na de oprichting van het AGB kan de Stad goederen in het AGB inbrengen, aan het AGB verkopen of ter beschikking stellen, onder nader overeen te komen voorwaarden.
Het AGB kan bij of na zijn oprichting rechten en plichten van andere publiek- en privaatrechtelijke rechtspersonen overnemen. Het AGB heeft de meest uitgebreide bevoegdheden om te dien einde regelingen te treffen.
Onverminderd wat hierboven werd uiteengezet nopens de tegenstelbaarheid en de behoorlijke kennisgeving, neemt het AGB van rechtswege alle rechten en verplichtingen over van de Stad die voortvloeien uit de wetten, de decreten en de besluiten en de tussen de Stad en de Belgische federale overheid of het Vlaamse Gewest geldende overeenkomsten, die de uitoefening regelen van de bestuurlijke bevoegdheden van het AGB, met inbegrip van de rechten en verplichtingen die voortkomen uit hangende en toekomstige gerechtelijke procedures, onverminderd de toepassing van de bepalingen uit het Gerechtelijk Wetboek.
Onverminderd wat hierboven werd uiteengezet nopens de tegenstelbaarheid en de behoorlijke kennisgeving, neemt het AGB eveneens de andere rechten en verplichtingen van de Stad over die voortvloeien uit bestaande rechtsverhoudingen die verband houden met de uitoefening van de bestuurlijke bevoegdheden van het AGB, met inbegrip van de rechten en verplichtingen die voortkomen uit hangende en toekomstige gerechtelijke procedures.
De overdracht van de door de gemeenteraad bepaalde activa van de Stad zal slechts kunnen gebeuren vanaf het ogenblik dat de raad van bestuur aangesteld wordt. Dit zal gebeuren op basis van de laatste goedgekeurde jaarrekening van de Stad.
HOOFDSTUK 3 – ORGANEN
ARTIKEL 10 : STRUCTUUR
Het AGB wordt bestuurd door een raad van bestuur en een directiecomité.
Er zijn geen andere organen met beslissingsbevoegdheid binnen het AGB.
AFDELING I – RAAD VAN BESTUUR
ARTIKEL 11 : SAMENSTELLING
De raad van bestuur is samengesteld uit twaalf leden die door de gemeenteraad worden benoemd.
Ten hoogste twee derde (2/3) van de leden is van hetzelfde geslacht.
ARTIKEL 12 : VERTEGENWOORDIGING
Elke fractie kan minstens één lid van de raad van bestuur voordragen en dit voordrachtrecht waarborgt elke fractie een vertegenwoordiging in de raad van bestuur. Als de gewaarborgde vertegenwoordiging evenwel afbreuk zou doen aan de mogelijkheid voor de fracties die vertegenwoordigd zijn in het college van burgemeester en schepenen om minstens de helft van de leden van de raad van bestuur voor te dragen, wordt er gewerkt met gewogen stemrecht binnen de groep van door de fracties voorgedragen bestuurders.
ARTIKEL 13 : ONVERENIGBAARHEDEN
Volgende personen komen niet in aanmerking als bestuurslid van het AGB:
1° de provinciegouverneurs, de gouverneur en de vice-gouverneur van het administratief arrondissement Brussel-Hoofdgemeente, de adjunct van de gouverneur van de provincie Vlaams-Brabant, de provinciegriffiers, de arrondissementscommissarissen en de adjunctarrondissementscommissarissen voorzover het gemeentelijke extern verzelfstandigd agentschap gevestigd is in hun ambtsgebied;
2° de magistraten, de plaatsvervangende magistraten en de griffiers bij de hoven en de rechtbanken, de administratieve rechtscolleges en het Grondwettelijk Hof;
3° de leden van het operationeel, administratief of logistiek kader van de politiezone waar de Stad toe behoort;
4° de personen die op commerciële wijze of met een winstoogmerk activiteiten uitoefenen in dezelfde beleidsdomeinen als het agentschap en waarin het agentschap niet deelneemt, alsook de werknemers en de leden van een bestuurs- of controleorgaan van die personen;
5° de personen die in een andere lidstaat van de Europese Unie een ambt of een functie uitoefenen, gelijkwaardig aan een ambt of een functie, vermeld in dit artikel, en de personen die in een lokale basisoverheid van een andere lidstaat van de Europese Unie een ambt of een mandaat uitoefenen dat gelijkwaardig is aan dat van gemeenteraadslid, schepen of burgemeester.
ARTIKEL 14 : VOORZITTERSCHAP
De raad van bestuur kiest onder zijn leden een voorzitter die deel moet uitmaken van het college van burgemeester en schepenen van de Stad. Daarnaast kiest de raad van bestuur een ondervoorzitter en een secretaris.
Indien de voorzitter verhinderd is, wordt de raad van bestuur voorgezeten door de ondervoorzitter. In geval van afwezigheid van de voorzitter en de ondervoorzitter zal de oudste aanwezige bestuurder de raad van bestuur voorzitten.
ARTIKEL 15 : VERGADERINGEN
§ 1. De raad van bestuur wordt bijeengeroepen door de voorzitter telkens als de belangen van het AGB het vereisen (en dit minstens tweemaal per jaar) op uitnodiging van de voorzitter of bij afwezigheid van de voorzitter, van de ondervoorzitter.
Op verzoek van minstens acht (8) bestuurders is de voorzitter verplicht de raad bijeen te roepen binnen de veertien dagen na de aanvraag.
§ 2. De oproepingen vermelden plaats, datum, uur en agenda van de vergadering en worden ten minste acht (8) vrije dagen vóór de vergadering overgemaakt. De wijze van oproepen wordt bepaald in het huishoudelijk reglement van de raad van bestuur.
Het ontwerp van meerjarenplan, het ontwerp van de jaarlijkse aanpassing van het meerjarenplan en het ontwerp van jaarrekening wordt minstens 14 dagen voorafgaand aan de vergadering waarop het wordt besproken aan de leden van de raad van bestuur bezorgd.
§ 3. De raad beraadslaagt op de zetel van het AGB of, indien de omstandigheden dit vereisen, op een andere plaats die wordt bepaald door de voorzitter.
§ 4. De vergaderingen van de raad van bestuur zijn niet openbaar.
ARTIKEL 16 : AANWEZIGHEID
§ 1. De raad van bestuur kan slechts geldig beraadslagen en beslissen indien tenminste de helft van zijn leden aanwezig of vertegenwoordigd is.
De tweede oproeping moet geschieden overeenkomstig de bepalingen van artikel 15 en er moet vermeld worden dat de oproeping voor de tweede maal geschiedt. Bovendien moet het eerste lid van huidig artikel in de tweede oproeping woordelijk worden overgenomen.
§ 2. Iedere bestuurder kan per brief, fax of op een andere schriftelijke wijze aan een bestuurder volmacht geven om hem op een welbepaalde vergadering te vertegenwoordigen.
Een bestuurder mag niet meer dan één volmacht uitoefenen.
§ 3. De regelmatigheid van de bijeenroeping kan niet worden betwist indien alle bestuurders aanwezig of rechtsgeldig vertegenwoordigd zijn.
ARTIKEL 17 : STEMMING
Elke bestuurder heeft één stem.
Een beslissing is slechts geldig genomen wanneer zij genomen wordt met de vereiste meerderheid van de stemmen der aanwezige of vertegenwoordigde bestuurders.
De vereiste meerderheid is de eenvoudige meerderheid, uitgezonderd wanneer de wet of de statuten een andere meerderheid voorzien. Over punten die niet op de agenda werden vermeld, kan slechts geldig worden beslist met de instemming van 2/3 van de aanwezige bestuurders.
De stemmingen gebeuren bij handopsteking, behalve bij benoemingen en voordrachten, waar de stemmingen geheim zijn.
Blanco en ongeldige stemmen worden niet bij de uitgebrachte stemmen geteld.
In geval van staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend; bij geheime stemming evenwel wordt de beslissing verworpen.
ARTIKEL 18 : NOTULEN
De raad van bestuur duidt een secretaris aan die instaat voor het secretariaat van de raad van bestuur. De beraadslagingen en de beslissingen van de raad van bestuur worden door de secretaris genotuleerd. Artikel 278 §1 1e alinea van het decreet over het lokaal bestuur wordt van overeenkomstige toepassing verklaard.
De notulen worden door de secretaris en de voorzitter ondertekend.
Bij afwezigheid of verhindering van de voorzitter wordt zijn handtekening vervangen door die van de ondervoorzitter. Bij afwezigheid of verhindering van de secretaris wordt zijn handtekening vervangen door die van de waarnemend secretaris.
Deze goedgekeurde notulen worden in een speciaal register opgenomen dat wordt bewaard op de zetel van het AGB en het secretariaat van de Stad en dat aldaar ook ter inzage ligt. Het speciaal register wordt bewaard onder de verantwoordelijkheid van de secretaris.
Een lijst met de besluiten van de raad van bestuur wordt via de webtoepassing van het stadsbestuur gepubliceerd overeenkomstig artikel 286 van het decreet over het lokaal bestuur. Die webtoepassing vermeldt ook de wijze waarop het publiek inzage kan krijgen in de notulen van de raad van bestuur en van het directiecomité. Op verzoek van een lid van de raad van bestuur, van het directiecomité of van de gemeenteraad worden de notulen elektronisch ter beschikking gesteld.
De volmachten worden aan de notulen gehecht.
De kopieën of uittreksels die bij een rechtspleging of in andere gevallen moeten worden voorgelegd, worden ondertekend door de voorzitter of in geval van zijn afwezigheid door de ondervoorzitter.
Het AGB is onderworpen aan dezelfde verplichtingen inzake formele motivering en openbaarheid van bestuur zoals die gelden voor de Stad.
ARTIKEL 19 : BELANGENCONFLICTEN
§ 1. Een bestuurder mag niet:
1° aanwezig zijn bij de bespreking of stemming over aangelegenheden waarbij hij een rechtstreeks belang heeft, hetzij persoonlijk, hetzij als vertegenwoordiger, of waarbij de echtgenoot of zijn bloed- of aanverwanten tot en met de vierde graad een persoonlijk en rechtstreeks belang hebben. Dit verbod strekt niet verder dan de bloed- en aanverwanten tot de tweede graad als het gaat om de voordracht van kandidaten, benoemingen, ontslagen, afzettingen en schorsingen. Voor de toepassing van deze bepaling worden personen die een verklaring van wettelijke samenwoning als vermeld in artikel 1475 van het Burgerlijk Wetboek, hebben afgelegd, met echtgenoten gelijkgesteld;
2° rechtstreeks of onrechtstreeks een overeenkomst te sluiten behoudens in geval van een schenking aan het AGB of de Stad, of deel te nemen aan een opdracht voor aanneming van werken, leveringen of diensten, verkoop of aankoop ten behoeve van het AGB of de Stad, behoudens in de gevallen waarbij de bestuurder een beroep doet op een door het AGB of de Stad aangeboden dienstverlening en ten gevolge daarvan een overeenkomst aangaat;
3° rechtstreeks of onrechtstreeks als advocaat of notaris tegen betaling werkzaam zijn in geschillen ten behoeve van het AGB. Dit verbod geldt met name ook ten aanzien van de personen die in het kader van een associatie, groepering, samenwerking of op hetzelfde kantooradres met de bestuurder werken;
4° rechtstreeks of onrechtstreeks als advocaat of notaris werkzaam zijn in geschillen ten behoeve van de tegenpartij van het AGB of ten behoeve van een personeelslid van het AGB aangaande beslissingen in verband met de tewerkstelling binnen het AGB. Dit verbod geldt met name ook ten aanzien van de personen die in het kader van een associatie, groepering, samenwerking of op hetzelfde kantooradres met de bestuurder werken.
§ 2. Indien een bestuurder rechtstreeks of onrechtstreeks een belang van vermogensrechtelijke aard heeft dat strijdig is met een beslissing of een verrichting die tot de bevoegdheid behoort van de raad van bestuur, moet hij dat meedelen aan de andere bestuurders vóór de raad van bestuur een besluit neemt.
Zijn verklaring, alsook de rechtvaardigingsgronden betreffende voornoemd strijdig belang moeten worden opgenomen in de notulen van de raad van bestuur die de beslissing moet nemen.
De raad van bestuur omschrijft in de notulen de aard van de in het eerste lid bedoelde beslissing of verrichting en verantwoorden het genomen besluit. Ook de vermogensrechtelijke gevolgen ervan voor het AGB moeten in de notulen worden vermeld.
Voornoemde regeling is niet van toepassing wanneer de beslissingen van de raad van bestuur betrekking hebben op gebruikelijke verrichtingen die plaatshebben onder de voorwaarden en tegen de zekerheden die op de markt gewoonlijk gelden voor soortgelijke verrichtingen.
Dit artikel doet geen afbreuk aan de gelding van andere bepalingen betreffende de belangenvermenging in hoofde van bestuurders en met openbare diensten belaste personen, zoals onder meer artikel 245 van het strafwetboek.
ARTIKEL 20 : BEVOEGDHEDEN
De raad van bestuur heeft de meest uitgebreide bevoegdheden om alle handelingen te verrichten die noodzakelijk en/of nuttig zijn om de doelstellingen van het AGB te verwezenlijken.
Hij beschikt over de volheid van bevoegdheid. De raad van bestuur is bevoegd voor alles wat niet uitdrukkelijk bij decreet, in deze statuten of in de beheersovereenkomst aan de gemeenteraad is voorbehouden.
Hij vertegenwoordigt het AGB in en buiten rechte.
Wanneer het belang van het AGB zulks vereist, beslist de voorzitter of, bij diens afwezigheid, de ondervoorzitter, rechtsgeldig en zonder verdere formaliteit over het instellen van rechtsvorderingen en over het treffen van maatregelen tot bewaring van recht in de meest ruime zin van het woord, in en buiten gerechtelijke procedures. Van de instelling van rechtsvorderingen wordt mededeling gedaan aan de eerstvolgende raad van bestuur.
De raad van bestuur oefent controle uit op het bestuur van het directiecomité van het AGB.
Telkens indien de gemeenteraad hem daartoe verzoekt, brengt de raad van bestuur verslag uit over alle of sommige activiteiten van het AGB, conform de modaliteiten vastgelegd in de beheersovereenkomst.
De raad van bestuur stelt de tarieven en de tariefstructuren voor de door het AGB geleverde prestaties vast binnen de grenzen van de in de beheersovereenkomst bepaalde grondregelen inzake tarifering. De maximumtarieven of de formules voor hun berekening die niet in de beheersovereenkomst zijn geregeld, worden ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.
Het AGB wordt ten overstaan van derden geldig vertegenwoordigd door de voorzitter van de raad van bestuur. Binnen de grenzen van het dagelijks bestuur kan de raad van bestuur beslissen dat het AGB geldig wordt vertegenwoordigd door het directiecomité.
De beslissingen, akten en briefwisseling van de raad van bestuur worden ondertekend door de voorzitter van de raad van bestuur van het AGB en door de secretaris van het AGB.
De raad van bestuur is bevoegd om binnen de grenzen van de statuten zijn werking nader te regelen in een huishoudelijk reglement.
ARTIKEL 21 : BEVOEGDHEIDSDELEGATIES
De raad van bestuur kan de uitoefening van bepaalde bevoegdheden delegeren aan het directiecomité. Dit kan echter niet voor:
- het vaststellen van tariefreglementen;
- het beslissen over participaties;
- het vaststellen van het huishoudelijk reglement van de raad van bestuur;
- het vaststellen van de rechtspositieregeling van het personeel;
- het afsluiten van de beheersovereenkomst met de Stad;
- het vaststellen van het meerjarenplan en de jaarrekening en het ter goedkeuring overmaken van deze documenten aan de Gemeenteraad van de stad Tielt.
Dit delegatieverbod belet niet dat het directiecomité kan worden belast met het nader uitwerken van detailaspecten en technische aspecten van de door de raad van bestuur getroffen beslissingen.
De raad van bestuur kan in geen geval afstand doen van zijn bevoegdheid de leden van het directiecomité aan te stellen, hun statuut te bepalen en het directiecomité te controleren.
ARTIKEL 22 : PERSONEEL
De raad van bestuur is binnen de grenzen, vastgesteld in deze statuten, bevoegd voor alle personeelsaangelegenheden.
De raad van bestuur beslist over het aanwerven van personeel en stelt het personeelsstatuut vast.
Wanneer de raad van bestuur beslist tot contractuele aanwervingen, stelt zij in dit geval het arbeidsreglement en de algemene voorwaarden van de arbeidsovereenkomsten vast.
De overeenstemmende rechtspositieregeling van het gemeentepersoneel is van toepassing op het personeel van het AGB. Het AGB stelt de afwijkingen op deze rechtspositieregeling vast, voor zover het specifieke karakter van het AGB dat verantwoordt. Het AGB bepaalt de rechtspositieregeling van de betrekkingen die niet bestaan binnen de Stad.
Binnen de grenzen van de regelgeving kan de raad van bestuur eveneens met de gemeente of met derden, natuurlijke of rechtspersonen dienstverleningsovereenkomsten sluiten waarbij de uitvoering van bepaalde taken of opdrachten aan de Stad of voormelde derden worden toevertrouwd.
De Stad kan aan het AGB, mits naleving van de ter zake geldende rechtspositieregeling, personeel ter beschikking stellen of overdragen.
ARTIKEL 23 : VERGOEDINGEN
De eventuele vergoedingen van de leden van de raad van bestuur worden vastgelegd door de raad van bestuur conform de wettelijk toegestane modaliteiten in de beheersovereenkomst en het besluit van 6 juli 2018 van de Vlaamse Regering houdende het statuut van de lokale mandataris.
ARTIKEL 24 : AANSPRAKELIJKHEID
De bestuurders zijn niet persoonlijk gebonden door de verbintenissen van het AGB.
De bestuurders zijn aansprakelijk zonder hoofdelijkheid voor de tekortkomingen in de normale uitoefening van hun bestuur. Ten aanzien van de overtredingen waaraan zij geen deel hebben gehad, worden de bestuurders van die aansprakelijkheid ontheven als hun geen schuld kan worden verweten en als zij die overtredingen hebben aangeklaagd bij de gemeenteraad binnen een maand nadat zij er kennis van hebben gekregen.
Jaarlijks beslist de gemeenteraad over de aan de bestuurders te verlenen kwijting, na goedkeuring van de jaarrekening. Die kwijting is alleen rechtsgeldig als de ware toestand van het AGB niet wordt verborgen door enige weglating of onjuiste opgave in de rekeningen of in de rapportering betreffende de uitvoering van de beheersovereenkomst.
ARTIKEL 25 : EINDE VAN DE MANDATEN
Het mandaat van lid van de raad van bestuur is hernieuwbaar. De leden van de raad van bestuur kunnen te allen tijde door de gemeenteraad worden ontslagen bij gemotiveerde beslissing.
Na de volledige vernieuwing van de gemeenteraad wordt overgegaan tot de volledige vernieuwing van de raad van bestuur. In dat geval blijven de leden van de raad van bestuur in functie tot de nieuwe gemeenteraad in hun vervanging heeft voorzien.
Een lid van de raad van bestuur kan zijn mandaat opzeggen door kennisgeving via aangetekend schrijven aan de gemeenteraad die zijn ontslag uitdrukkelijk moet aanvaarden. Tenzij bij onverenigbaarheid of tenzij het ontslagnemend lid daardoor zelf een aanmerkelijke schade mocht lijden die niet louter financieel van aard is, volbrengt het zijn mandaat tot de eerstvolgende gemeenteraad die volgt op de kennisgeving.
AFDELING II – DIRECTIECOMITE
ARTIKEL 26 : SAMENSTELLING
Het directiecomité is samengesteld uit tien (10) leden aangesteld door de raad van bestuur.
Het directiecomité duidt een voorzitter, een ondervoorzitter en een secretaris aan.
De onverenigbaarheden die gelden voor de bestuurders en opgesomd staan in artikel 13 van de statuten zijn ook van toepassing op de leden van het directiecomité.
ARTIKEL 27 : VERGADERINGEN
Het directiecomité vergadert telkens wanneer de aangelegenheden die onder zijn bevoegdheden vallen het vereisen en wordt door de voorzitter bijeengeroepen.
Het directiecomité beraadslaagt op de zetel van het AGB of, indien de omstandigheden dit vereisen, op een andere plaats zoals wordt bepaald door de voorzitter.
Het directiecomité wordt voorgezeten door de voorzitter. Indien de voorzitter verhinderd is, wordt het directiecomité voorgezeten door de ondervoorzitter. In geval van afwezigheid van de voorzitter en de ondervoorzitter zit de oudste in leeftijd de vergadering voor.
De vergaderingen van het directiecomité zijn niet openbaar.
ARTIKEL 28 : BERAADSLAGINGEN
Het directiecomité kan slechts geldig beraadslagen en beslissen indien tenminste de helft van zijn leden aanwezig is.
De besluiten van het directiecomité worden genomen bij meerderheid van de uitgebrachte stemmen. In geval van staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend. Blanco en ongeldige stemmen worden niet bij de uitgebrachte stemmen geteld.
Het directiecomité kan binnen de perken van de statuten zijn werking nader regelen in een huishoudelijk reglement.
ARTIKEL 29 : NOTULEN
De beraadslagingen van het directiecomité worden vastgelegd in notulen. Een afschrift ervan wordt ter informatie toegezonden aan de leden van de raad van bestuur.
Artikel 278 §1 1e alinea van het decreet over het lokaal bestuur is van overeenkomstige toepassing.
De notulen worden tijdens de eerstvolgende vergadering ter goedkeuring voorgelegd en ondertekend door de voorzitter van het directiecomité en de secretaris.
ARTIKEL 30 : AANSPRAKELIJKHEID
De leden van het directiecomité zijn niet persoonlijk gebonden door de verbintenissen van het AGB.
De leden van het directiecomité zijn aansprakelijk zonder hoofdelijkheid voor de tekortkomingen in de normale uitoefening van hun bestuur. Ten aanzien van de overtredingen waaraan zij geen deel hebben gehad, worden ze van die aansprakelijkheid ontheven als hun geen schuld kan worden verweten en als zij die overtredingen hebben aangeklaagd bij de gemeenteraad binnen een maand nadat zij er kennis van hebben gekregen.
ARTIKEL 31 : BEVOEGDHEDEN
Het directiecomité is belast met het dagelijks bestuur, met de vertegenwoordiging met betrekking tot dat bestuur en met de voorbereiding en uitvoering van de beslissingen van de raad van bestuur.
Het directiecomité is daarenboven bevoegd voor alle materies die door de raad van bestuur worden gedelegeerd.
Het directiecomité is verantwoording verschuldigd aan de raad van bestuur. Het verschaft de raad van bestuur informatie over zijn beslissingen en licht hem in over al zijn handelingen.
Het AGB wordt ten aanzien van derden en binnen de grenzen van het dagelijks bestuur geldig vertegenwoordigd door de voorzitter van het directiecomité.
De beslissingen, akten en briefwisseling van het directiecomité worden ondertekend door de voorzitter van het directiecomité van het AGB en door de secretaris van het AGB.
ARTIKEL 32 : BELANGENCONFLICTEN
De belangenconflicten opgesomd in artikel 19 van de statuten zijn van overeenstemmende toepassing op de leden van het directiecomité.
ARTIKEL 33 : VERGOEDINGEN
De eventuele vergoedingen van de leden van het directiecomité worden vastgelegd door de raad van bestuur conform de wettelijk toegestane modaliteiten in de beheersovereenkomst en het besluit van 6 juli 2018 van de Vlaamse Regering houdende het statuut van de lokale mandataris.
ARTIKEL 34 : EINDE VAN DE MANDATEN
Alle mandaten vallen samen met de duur van de gemeentelijke legislatuur.
Na de volledige vernieuwing van de raad van bestuur die volgt op de installatie van de gemeenteraad, wordt tot volledige vernieuwing van het directiecomité overgegaan. In dat geval blijven de leden van het directiecomité in functie tot de nieuwe raad van bestuur tot hun vervanging is overgegaan.
Een lid van het directiecomité kan zijn mandaat opzeggen door kennisgeving via aangetekend schrijven aan de raad van bestuur die zijn ontslag uitdrukkelijk moet aanvaarden. Tenzij het ontslagnemend lid daardoor zelf een aanmerkelijke schade mocht lijden die niet louter financieel van aard is, volbrengt het zijn mandaat tot de eerstvolgende raad van bestuur die volgt op de kennisgeving. De raad van bestuur regelt zijn vervanging.
De leden van het directiecomité kunnen te allen tijde door de raad van bestuur worden ontslagen bij gemotiveerde beslissing.
HOOFDSTUK 4 - CONTROLE
ARTIKEL 35 : AUDIT
§1 In elk autonoom gemeentebedrijf wordt periodiek een audit uitgevoerd door Audit Vlaanderen, vermeld in artikel III.115 van het bestuursdecreet van 7 december 2018.
Audit Vlaanderen bezorgt de verslagen van de audits aan de voorzitter van de raad van bestuur, die ze bezorgt aan de leden van de raad van bestuur.
§2 Audit Vlaanderen evalueert de organisatiebeheersing, gaat na of ze adequaat is en formuleert aanbevelingen tot verbetering daarvan. Audit Vlaanderen kan daarvoor organisatie- en procesaudits uitvoeren en is gemachtigd alle bedrijfsprocessen en activiteiten te onderzoeken. Audit Vlaanderen is ook bevoegd voor forensische audits.
§3 Om zijn bevoegdheid te kunnen uitoefenen heeft Audit Vlaanderen toegang tot alle informatie en documenten, ongeacht de drager ervan, en tot alle gebouwen, ruimtes en installaties waar taken worden uitgevoerd van de besturen. Audit Vlaanderen kan aanieder personeelslid de inlichtingen vragen die het voor de uitvoering van zijn opdrachten nodig acht. Ieder personeelslid is ertoe gehouden zo snel mogelijk en zonder voorafgaande machtiging op een volledige wijze te antwoorden en alle relevante informatie en documenten te verstrekken.
Elk personeelslid heeft het recht om Audit Vlaanderen rechtstreeks op de hoogte te brengen van onregelmatigheden die hij in de uitoefening van zijn functie vaststelt.
Buiten de gevallen van kwade trouw, persoonlijk voordeel of valse aangifte die een dienst of een persoon schade toebrengen, kan een rapportering aan Audit Vlaanderen nooit aanleiding geven tot een tuchtsanctie of ontslag. Dergelijke verklaringen vallen niet onder het inzagerecht, tenzij het betrokken personeelslid daarvoor zijn instemming verleent.
ARTIKEL 36 : FINANCIËLE CONTROLE
§1 De controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen, weer te geven in de jaarrekeing van het AGB, wordt uitgeoefend overeenkomstig de toepasselijke wettelijke bepalingen.
§2 Jaarlijks beslist de gemeenteraad over de aan de bestuurders te verlenen kwijting, na goedkeuring van de rekeningen. Die kwijting is alleen rechtsgeldig als de ware toestand van het AGB niet wordt verborgen door enige weglating of onjuiste opgave in de rekeningen of in de rapportering betreffende de uitvoering van de beheersovereenkomst.
§3 De goedkeuring van de jaarrekening door de toezichthoudende overheid heeft van rechtswege de kwijting aan de bestuurders tot gevolg zodat de gemeenteraad geen uitdrukkelijke beslissing over de kwijting dient te nemen.
HOOFDSTUK 5 – FINANCIËN
ARTIKEL 37: INKOMSTEN EN UITGAVEN
Het AGB ontvangt de inkomsten van alle activiteiten die het uitvoert en draagt de lasten van deze activiteiten.
ARTIKEL 38 : FINANCIERING
De raad van bestuur beslist vrij over de omvang, de technieken en de voorwaarden van zijn externe financiering.
Het AGB kan onder meer toelagen, giften en legaten ontvangen en leningen aangaan.
ARTIKEL39: KAPITAAL
Bij de oprichting van het AGB is door de Stad een inbreng gedaan ten titel van maatschappelijk kapitaal, zijnde € 500.000.
De Stad kan bijkomend maatschappelijk kapitaal inbrengen in speciën of middels de inbreng van (on)roerende goederen.
Behoudens in het kader van een ontbinding van het AGB kan het kapitaal noch geheel noch gedeeltelijk, op welke wijze dan ook, worden vervreemd, uitgekeerd of overgedragen. Een vermindering van het kapitaal is enkel mogelijk om exploitatieverliezen, minderwaarden of (duurzame) waardeverminderingen te compenseren.
ARTIKEL 40 : MEERJARENPLAN EN AANPASSINGEN VAN HET MEERJARENPLAN
§1 Het autonoom gemeentebedrijf stelt een meerjarenplan vast overeenkomstig de bepalingen zoals opgenomen in artikelen 254 en 255 van het decreet over het lokaal bestuur. Het meerjarenplan wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.
§2 Minstens één keer per jaar wordt het meerjarenplan aangepast overeenkomstig de bepalingen opgenomen in artikelen 257, 258 en 259 van het decreet over het lokaal bestuur. De aanpassing van het meerjarenplan wordt ter goedkeuring voorgelegd aan de gemeenteraad.
ARTIKEL 41 : BOEKHOUDING
§1 Het AGB voert, overeenkomstig artikel 253 van het decreet over het lokaal bestuur, een algemene en budgettaire boekhouding, aangepast aan de aard en de omvang van haar activiteiten.
§2 De boekhouding wordt in toepassing van artikel 242 van het decreet over het lokaal bestuur gevoerd onder de verantwoordelijkheid en het toezicht van de raad van bestuur.
§3 Het boekjaar begint op 1 januari en eindigt op 31 december van elk jaar.
ARTIKEL 42 : JAARREKENING
§1 De jaarrekening van het autonoom gemeentebedrijf wordt opgemaakt overeenkomstig artikel 260 en 261 van het decreet over het lokaal bestuur.
§2 Het autonoom gemeentebedrijf spreekt zich uit over de vaststelling van de jaarrekening voor 30 juni van het boekjaar dat volgt op het boekjaar waarop de rekening betrekking heeft.
§3 De gemeenteraad brengt advies uit over de jaarrekening van het autonoom gemeentebedrijf, overeenkomstig artikel 243 § 2 van het decreet over het lokaal bestuur.
§4 De toezichthoudende overheid is bevoegd voor de goedkeuring van de jaarrekening. Als de toezichthoudende overheid geen besluit heeft verzonden over de goedkeuring van de jaarrekening binnen een termijn van honderdvijftig dagen, wordt ze geacht de jaarrekening goed te keuren. Die termijn gaat in op de dag nadat de gemeente de toezichthoudende overheid op de hoogte gebracht heeft van de bekendmaking van de jaarrekening van het AGB, met toepassing van artikel 286 §1 van het decreet over het lokaal bestuur en het AGB de digitale rapportering erover aan de Vlaamse Regering heeft bezorgd.
ARTIKEL 43 : RESULTAATSBESTEMMING
Rekening houdend met wat bepaald is in de beheersovereenkomst en nadat ten minste een twintigste van de nettowinst is ingehouden voor de vorming van een reservefonds, een verplichting die ophoudt wanneer het reservefonds een tiende van het maatschappelijk kapitaal heeft bereikt en nadat de raad van bestuur over het reserveren of overdragen van het resultaat van het AGB heeft beslist, wordt het saldo aan de Stad uitgekeerd.
ARTIKEL 44 : ALARMBELPROCEDURE
Wanneer ingevolge een geleden verlies het netto actief is gedaald tot minder dan de helft van het door de Stad ingebrachte kapitaal, dan moet de raad van bestuur het college van burgemeester en schepenen verzoeken de gemeenteraad uit te nodigen om binnen een termijn van ten hoogste twee maanden nadat het verlies is vastgesteld bijeen te komen teneinde in voorkomend geval te beraadslagen en te besluiten over de maatregelen die de raad van bestuur voorstelt in een plan opgesteld ter sanering van de financiële toestand.
HOOFDSTUK 6 – ONTBINDING EN VEREFFENING
ARTIKEL 45 : ONTBINDING EN VEREFFENING
§1. De gemeenteraad kan, na advies te hebben ingewonnen bij de raad van bestuur, steeds beslissen om tot ontbinding en vereffening van het AGB over te gaan. In de beslissing tot ontbinding wijst de gemeenteraad de vereffenaars aan. Alle andere organen vervallen op het ogenblik van de ontbinding.
§2. In voorkomend geval neemt de Stad, behoudens andersluidende beslissing van de gemeenteraad, alle goederen, personeelsleden en rechten en verplichtingen van het AGB over.
De Stad waarborgt de rechten die het AGB op het ogenblik van ontbinding voor het overgenomen personeel had vastgesteld. De rechten en verplichtingen van het ontbonden AGB worden overgenomen door de Stad.
De gemeenteraad kan in het ontbindingsbesluit de personeelsleden in statutair dienstverband, die daarmee moeten instemmen, en de rechten en verplichtingen aanwijzen die overgenomen worden door de overnemer of de overnemers van de activiteiten van het AGB.
Artikel 3
Deze beslissing over te maken aan het Autonoom Gemeentebedrijf Tielt
Artikel 4
De gecoördineerde statuten zullen worden bekendgemaakt op de webtoepassing van het statdsbestuur overeenkomstig artikel 286 §1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.